Sada na opravy skiel VBSA REPAR'VIT New Generation Tool Box 1320

Sada na opravy skiel VBSA REPAR'VIT New Generation Tool Box 1320
  • Sada na opravy skiel VBSA REPAR'VIT New Generation Tool Box 1320
  • Sada na opravy skiel VBSA REPAR'VIT New Generation Tool Box 1320

Sada vysokej kvality pre profesionálne opravy poškodenia čelných vrstvených skiel motorových vozidiel. Viac informácií

 Na objednávku 
687,24
572,70 bez DPH
DPH:
20 %
ks
Výrobca:
V.B.S.A.
Katalógové číslo:
991VBSA001320
EAN:
8596386518458

Sada pre profesionálne opravy poškodenia čelných vrstvených skiel motorových vozidiel vysokej kvality (Made in France) je schválená Ministerstvom dopravy Českej republiky.

Najčastejšie poškodenie týchto skiel úderom kameňa má podobu tzv. byvolieho oka, hviezdy, vtáčieho krídla, jednoduché praskliny alebo nejaké kombinácie uvedených poškodení.
Opravy poškodenia čelných skiel pomocou tejto sady sú pomerne ľahko a rýchlo realizovateľné tak, že sa prasklina alebo kráter v skle nahradí špeciálnou hmotou na báze živice. Opravou sa obnoví takmer úplne pôvodná priehľadnosť skla a taktiež jeho pevnosť a stabilita. Navyše náklady na takúto vysoko kvalitnú opravu sú len zlomkom nákladov spojených s výmenou celého čelného skla vozidla.
Technológií VBSA REPAR'VIT (AFNOR NF norm n° X5021), ktorú používajú tisícky autoservisov v Európe i vo svete, možno opraviť vrstvená autosklá osobných aj nákladných automobilov, autobusov atď. číré, tónované, vyhrievané, determálne, reflexné a pod. (Nie tvrdená / kalená - spravidla bočná a zadná sklá) s 30-ročnou zárukou na trvanlivosť opravy.
Naopak existujú prípady, keď takéto opravy vykonať nemožno. Technicky je možné opraviť praskliny až do dĺžky 100 mm, prasklina však nesmie zasahovať do okraja skla (spravidla nesmie byť vzdialenosť praskliny od okraja autosklá menšia ako 100 mm). Priemer miesta poškodenia po údere kameňom nesmie byť spravidla väčší ako cca 26 mm (samotný kráter by nemal byť väčší ako cca 5 mm) a toto miesto sa nesmie nachádzať vo viditeľnom poli vodiča (cca 300 mm široké pole, resp. 150 mm na obe strany od stredu volantu). Nesmie tiež byť poškodená fóliová vrstva skla.

Technológia opráv poškodenia čelných skiel vozidiel VBSA REPAR'VIT, produkt špecializované francúzskej firmy V.B.S.A. SAS, je schválená Ministerstvom dopravy Českej republiky. Na základe toho dostane každý zákazník osvedčenie o autorizovanej oprave autoskla.

Vlastná oprava má nasledujúci základný postup:

  • odporúča sa realizovať opravu, keď sa okolitá teplota pohybuje v rozmedzí 12°C až 30°,
  • miesto poškodenia sa starostlivo obzrie pomocou tužkové baterky (979), zistí sa tak, či nie sú v poškodeniu nečistoty, ktoré by bránili opravu,
  • kráter poškodenia sa očistí špeciálnym prípravkom / perom s karbidovou špičkou (959),
  • vo vnútri vozidla (z opačnej strany poškodenia) sa na sklo prísavkou potretú mazivom (958) pripevní pomocné zrkadlo (945) tak, aby bolo zhruba stredom pod miestom poškodenia a umožnilo ho dobre sledovať zospodu,
  • pomocou mazivom (958) potreté prísavky pripevní mostík / držiak injektoru s vopred našróbovaným injektorom (960PRO) s tesniacim krúžkom na konci, ktorý je s pomocou zrkadla presne situovaný nad miestom poškodenia,
  • niekoľkokrát sa stlačí piestik mostíka (zapumpuje sa), až už nie je vidieť jeho červená linka a mostík je na skle pevne prisatý,
  • injektor sa jemne skrutkuje smerom ku sklu, až sa dosiahne stav, kedy jeho vyústenie s tesniacim O-krúžkom ku sklu pevne, vodotesne prilieha, ale netlačí žiadnym veľkým tlakom,
  • založí sa alumíniový sáčok s ampúl tekuté opravné živice (921) a niekoľko kvapiek sa vytlačí z ampulky do bočného hrdla injektora (cca 5 - 10 kvapiek), z ktorého sa vopred odmontovalo viečko,
  • viečko bočného hrdla injektoru sa zaskrutkuje späť a ampulky s opravnou živicou sa uzavrie tak rýchlo, ako je to možné a ihneď sa vloží späť do hliníkového vrecka, živicu je potrebné chrániť pred UV-žiarením,
  • na vrchné hrdlo injektoru sa nasunie hadička podtlakovej / tlakovej pumpičky (993) a pomocou nej sa pri nastavení šípky s IN proti druhej špice vytvorí dvojnásobným zapumpovaním v injektore podtlak (-0,8 bar až -0,9 bar), aby sa z poškodeného miesta odsal všetok vzduch, ak je injektor na skle dostatočne tesný, podtlak sa udržuje po dobu približne 2 minúty,
  • potom sa pumpička nastaví na tlak (OUT) a opäť po dobu cca 2 minút sa injektor tlakuje (tlak na tlakomeri 0,8 bar až 1,4 bar, u hviezdicových prasklín až 2,5 bar), v prípade potreby sa vákuovanie a tlakovanie zopakuje tak, aby poškodené miesto bolo bez vzduchu a úplne vyplnené živicou,
  • pumpička sa potom odpojí, mostík s injektorom sa sníme tiež,
  • štvorčekom mylarovej fólie (970) sa z miesta poškodenia zotrie opravná živica, na toto miesto sa z ampulky kvapne kvapka dokončovacie živice (943) a na ňu položí štvorček mylarovej fólie,
  • nad miesto poškodenia sa umiestni pomocou mazivom potrených 4 prísaviek UV-lampa s napájaním 12 V (1046) cez zásuvku zapaľovača cigariet, zapne sa a počas 15 minút sa UV-žiarením živica vytvrdzuje, doba vytvrdzovania / polymerizácie dlhší ako 15 minút nie je škodlivá, skôr naopak,
  • vypne a sníme sa UV-lampa aj štvorček mylarovej fólie,
  • prebytočná živica sa do úrovne povrchu skla starostlivo zoškrabe špeciálnou škrabkou / žiletkou (948) a miesto handričkou utrie, pri zoškrabovaniu sa škrabka / žiletka drží kolmo ku sklu nie šikmo,
  • do mini-vŕtačky (645) s napájaním 12 V cez zásuvku zapaľovača cigariet sa upne plstený leštiace kotúčik so stopkou, na seškrábnuté miesto nanesie z tubičky trochu leštiace pasty (949) a pomocou nej a leštiaceho kotúčika (971) v mini- vŕtačke (645) sa celé miesto poškodenia s okolím dôkladne preleští a starostlivo vytrie / očistí handrou,
  • vo vnútri vozidla sa sníme prísavky so zrkadielkom, miesto handrou očistí a oprava sa dokončí vyčistením celého čelného skla handrou a čističom skla.


Pozn.: pri použití niektorých opravných živíc sa môže pri ich podtlakování a tlakovaní miesto poškodenia nahriať z opačnej strany (zvnútra vozidla) krátko (5 až 10 s) plamienkom zapaľovača alebo horúcim vzduchom. Pri zvýšenej teplote je živica tekutejšia a ľahšie vyplní aj nepatrné praskliny. Po ohriatí sa miesto naviac vždy párkrát zatlačí prstom.



Obsah sady:

230
960PRO     
1046
958
945
979
949
645
934
959
948
943
974
969
996
970
921N
994
993
971
1
1 ks alumíniový kufrík
1 ks alumíniový mostík vstrekovače s piestikmi pre aplikáciu opravné živice
1 ks UV-lampa 12 V s časovým spínačom na vytvrdzovanie opravné živice
1 ks špeciálne tesniace mazivo na prísavky
1 ks pomocné kontrolné zrkadlo s prísavkou
1 ks tužkové svietidlo
1 ks leštiaca pasta 60 ml
1 ks minivrtačka / leštička 12 V
2 ks bity do vŕtačky / leštičky
1 ks špeciálny prípravok / pero s karbidovou špičkou
5 ks seškrabovacích žiletiek
1 ks ampulka dokončovacie živice (viac než 40 opráv)
1 ks injekčná striekačka
1 ks dlhá ihla / sonda
1 ks hadička
10 ks štvorčeky mylarovej fólie
5 ks amplule opravné živice bez injektora (25 až 40 opráv)
1 ks alumíniový vstrekovač / injektor
1 ks tlaková / podtlaková pumpička
1 ks plstený leštiaci kotúčik so stopkou
1 ks DVD s inštruktážou


obj.č.: 1320


Vybraný spotrebný materiál:
921 - ampule opravné živice (5 až 8 opráv )
943 - ampule dokončovacie živice (viac než 40 opráv)
949 - leštiaca pasta 60 ml
958 - tesniace mazivo na prísavky
970 - 10 ks štvorčeky mylarovej fólie
948 - 5 ks seškrabovacích žiletiek
971 - plstený leštiaci kotúčik so stopkou

Sada na opravy skiel VBSA REPAR'VIT New Generation Tool Box 1320