Sada vysokej kvality pre profesionálne opravy poškodenia čelných vrstvených skiel motorových vozidiel. Viac informácií
Sada pre profesionálne opravy poškodenia čelných vrstvených skiel motorových vozidiel vysokej kvality (Made in France) je schválená Ministerstvom dopravy Českej republiky.
Najčastejšie poškodenie týchto skiel úderom kameňa má podobu tzv. byvolieho oka, hviezdy, vtáčieho krídla, jednoduché praskliny alebo nejaké kombinácie uvedených poškodení.
Opravy poškodenia čelných skiel pomocou tejto sady sú pomerne ľahko a rýchlo realizovateľné tak, že sa prasklina alebo kráter v skle nahradí špeciálnou hmotou na báze živice. Opravou sa obnoví takmer úplne pôvodná priehľadnosť skla a taktiež jeho pevnosť a stabilita. Navyše náklady na takúto vysoko kvalitnú opravu sú len zlomkom nákladov spojených s výmenou celého čelného skla vozidla.
Technológií VBSA REPAR'VIT (AFNOR NF norm n° X5021), ktorú používajú tisícky autoservisov v Európe i vo svete, možno opraviť vrstvená autosklá osobných aj nákladných automobilov, autobusov atď. číré, tónované, vyhrievané, determálne, reflexné a pod. (Nie tvrdená / kalená - spravidla bočná a zadná sklá) s 30-ročnou zárukou na trvanlivosť opravy.
Naopak existujú prípady, keď takéto opravy vykonať nemožno. Technicky je možné opraviť praskliny až do dĺžky 100 mm, prasklina však nesmie zasahovať do okraja skla (spravidla nesmie byť vzdialenosť praskliny od okraja autosklá menšia ako 100 mm). Priemer miesta poškodenia po údere kameňom nesmie byť spravidla väčší ako cca 26 mm (samotný kráter by nemal byť väčší ako cca 5 mm) a toto miesto sa nesmie nachádzať vo viditeľnom poli vodiča (cca 300 mm široké pole, resp. 150 mm na obe strany od stredu volantu). Nesmie tiež byť poškodená fóliová vrstva skla.
Technológia opráv poškodenia čelných skiel vozidiel VBSA REPAR'VIT, produkt špecializované francúzskej firmy V.B.S.A. SAS, je schválená Ministerstvom dopravy Českej republiky. Na základe toho dostane každý zákazník osvedčenie o autorizovanej oprave autoskla.
Vlastná oprava má nasledujúci základný postup:
Pozn.: pri použití niektorých opravných živíc sa môže pri ich podtlakování a tlakovaní miesto poškodenia nahriať z opačnej strany (zvnútra vozidla) krátko (5 až 10 s) plamienkom zapaľovača alebo horúcim vzduchom. Pri zvýšenej teplote je živica tekutejšia a ľahšie vyplní aj nepatrné praskliny. Po ohriatí sa miesto naviac vždy párkrát zatlačí prstom.
Obsah sady:
230 960PRO 1046 958 945 979 949 645 934 959 948 943 974 969 996 970 921N 994 993 971 1 |
1 ks alumíniový kufrík 1 ks alumíniový mostík vstrekovače s piestikmi pre aplikáciu opravné živice 1 ks UV-lampa 12 V s časovým spínačom na vytvrdzovanie opravné živice 1 ks špeciálne tesniace mazivo na prísavky 1 ks pomocné kontrolné zrkadlo s prísavkou 1 ks tužkové svietidlo 1 ks leštiaca pasta 60 ml 1 ks minivrtačka / leštička 12 V 2 ks bity do vŕtačky / leštičky 1 ks špeciálny prípravok / pero s karbidovou špičkou 5 ks seškrabovacích žiletiek 1 ks ampulka dokončovacie živice (viac než 40 opráv) 1 ks injekčná striekačka 1 ks dlhá ihla / sonda 1 ks hadička 10 ks štvorčeky mylarovej fólie 5 ks amplule opravné živice bez injektora (25 až 40 opráv) 1 ks alumíniový vstrekovač / injektor 1 ks tlaková / podtlaková pumpička 1 ks plstený leštiaci kotúčik so stopkou 1 ks DVD s inštruktážou |
obj.č.: 1320
Vybraný spotrebný materiál:
921 - ampule opravné živice (5 až 8 opráv )
943 - ampule dokončovacie živice (viac než 40 opráv)
949 - leštiaca pasta 60 ml
958 - tesniace mazivo na prísavky
970 - 10 ks štvorčeky mylarovej fólie
948 - 5 ks seškrabovacích žiletiek
971 - plstený leštiaci kotúčik so stopkou